Ang: Re: Stål-Långben

Mats Nilsson Mats.Nilsson at syd.kth.se
Ons Okt 1 11:42:16 CEST 2003

> Stål-Långben är väl ganska så välkänd även bland de yngre läsarna, med
> tanke på att han förekommer lite då och då i kalle ankas pocket. Om han
> inte är det så är det ju bara trevligt att de yngre får chans att lära känna
> några nya figurer...
>
> m.v.h vaff_vaff

Problemet är ju att man blir rätt förvånad första gången man får se en sådan figur. Jag minns att både Stål-Kalle och Stål-Långben kändes oförklarliga första gången man stötte på dem. Hur är det, finns det några officiella första serier med dessa figurer, dvs där man får reda på hur Långben hittar jordnötterna eller Kalle får sin utrustning?

/Koll 2348 Mats Nilsson