Re: Stål-Långben

Koll 2324 koll2324 at hotmail.com
Fre Okt 3 17:06:34 CEST 2003

Gawrsch!

En skojig serie kördes i Kalle Anka & C:o tidigt 1990-tal. Stål-Långben blir
fångad av Spök-Plumpen som vägrar släppa honom förrän han avslöjat varifrån
han får sina stålkrafter. SL svarar genast "Från jordnötsbusken i min
trädgård. Får jag gå nu?" men SP tror honom inte. Han räddas till slut av
Stål-Gibert och Stål-Pluto, vilket väcker frågan:

Känner några fler än Långben, Gilbert och Pluto (i viss mån även
Spök-Plumpen och naturligtvis alla läsare) till hemligheten med
jordnötterna?

Andra SL-serier jag rekommenderar är en (Murry?) där SL tar en näve nötter
under busken utan att upptäcka att där också ligger en slängd påse med
vanliga jordnötter och en (Rodriques?) från sent 1990-tal där nötterna
fryser till is när han skall rädda ett fastfruset fartyg utanför Grönland.

/Andreas
(som föreslog att vi skulle servera jordnötter på 25-årsjubileet)

** Andreas Eldh
** koll2324 at hotmail.com