Filmrecension

Niklas Elmefjall niklas.elmefjall at amersham.com
Tis Aug 31 13:09:43 CEST 2004

Jo, jag skrev det nästan överst.

"Carlo Collodi (novell)"

=)

                      Johan Anglemark
                      <johan at anglemark.s        To:       ankism at stp.ling.uu.se
                      e>                        cc:
                      Sent by:                  Subject:  Re: Filmrecension
                      ankism-bounces at stp
                      .ling.uu.se

                      2004-08-31 12:55

At 12:43 2004-08-31, Niklas Elmefjall wrote:
>Gepetto är en träsnidare vars specialitet ligger i att tillverka olika
>sorters skojiga gökur. Men han är ändå mest nöjd med sitt senaste verk,
>marjonetträdockan Pinocchio. Vad  Gepetto fick namnet ifrån har jag inte
>orkat ta reda på. Antar att det har nån slags betydelse som passar in. Nåt

>med trä?

Du är medveten om att filmen baseras på en litterär förlaga skriven av
Carlo Collodi? Det här är inget som Disney hittade på.

/1266

--
Johan Anglemark     http://www.livejournal.com/users/jophan/
Lingonvägen 10      018 - 12 45 44 hem

DISCLAIMER: Generally speaking, what I write should not be
construed as necessarily accurate or factual. When I have no
idea what we're discussing, I just make something up.