SV: Rosa och Vicar

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Fre Juni 4 14:37:13 CEST 2004

Greger noterar:

>I dagens annons i Metro står det att man måste vara medlem i Club Metro för
>att kunna få en signerad bok av Don Rosa (och förmodligen då även Vicar). Om
>man blir medlem via webben på www.metro.se tar det 4 veckor att få
>medlemskortet, men det borde kunna gå att bli medlem direkt på plats.

Jag undrar:

Kan detta verkligen stämma (även om det kanske står så)? Är det inte så att
man får köpa boken lite billigare om man är medlem? Så fattade jag det på
reklambladet som jag såg ligga framme när jag besökte Triangeln i Malmö
alldeles nyss. (Jag upptäckte också att man lättare hittar till rätt plats
om man letar efter "Triangelns mediacenter" lika mycket som man letar efter
"Club Metro". Men om man bara hittar in i köpcentret så tror jag inte att
man kan ta miste.)

Det vore konstigt om inte vanliga hederliga medborgare skulle kunna få
signaturer, tycker jag. Fast jag vet inte mer än nån annan vilka regler som
gäller. Jag ska bara vara där och klappa Don Rosa på huvudet (eller nåt
sånt), åtminstone under delar av hans signeringstid kl 11-14 i morgon.
Därefter kommer han till Folkets Park och visar sig på scenen ca kl 14.30
är det tänkt. Andra jippon till Kalle Ankas ära pågår i parken från kl 12.

Detta alltså i Malmö. Om Rosas besök i Stockholm på måndag vet jag inte mer
än jag har sagt tidigare. Jag kommer personligen inte att vara inblandad i
det. Däremot kommer jag att vara i Malmö när Vicar signerar Kalle Ankas
70-årsbok kl 11-15 på måndag, återigen på Triangelns mediacenter/Club Metro.