Media 9/6

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tis Juni 8 20:19:32 CEST 2004

Det har varit hektiska dagar den här jubileumsveckan. Jag har inte hunnit
berätta för listan om Don Rosas och Vicars besök i Malmö så som jag
uppfattade dem (jag var aldrig med i Stockholm). Det hinner jag egentligen
fortfarande inte, mer än att det föreföll ha varit lyckat.

I morgon infaller den riktiga 70-årsdagen och då kommer det kanske ännu
fler mediainslag. För min del har jag ombetts att sitta en stund i TV4:s
morgonsoffa. Ca 8:45 ska det inslaget sändas enligt mina preliminära
uppgifter. Jag har blivit lovad mer information men det har jag ännu inte
fått. Hoppas jag kan ta mig dit på rätt sätt i alla fall.

För flera veckor sedan spelade jag in en intervju med P1, vars sändningstid
jag inte heller har fått bekräftad. Det är möjligt att det blir i
programmet "Studio Ett" i morgon, men jag kan alltså inte lova det. Vidare
ser vi fram emot ett fylligt reportage i Finlands svenska radio, troligen i
morgon kväll om jag har fattat det rätt, där flera inblandade intervjuas;
däribland Don Rosa, Greger Nässén och jag själv. Slutligen har jag i dag
haft en kort pratstund med Radio Blekinge som också skulle sända något i
morgon tror jag.

Det är knappt att man hinner pusta ut. Jag ska verkligen försöka undvika
att lyssna på allt detta själv, och nu anser jag även den ankistiska
allmänheten varnad...