Disney Treasures

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Sön Juni 13 09:20:19 CEST 2004

> Ja, självklart finns den amerikanska originalversionen kvar som
> ljudspår på "Alla älskar"-filmerna. Jag har inte varit med om en
> enda Disney-film som inte haft kvar originalljudet, så det här är
> självklart inget undantag.

Faktum är att den DVD som följer med veckans nummer av Kalle Anka &
C:o saknar originalljudet. Det är mig veterligt första gången detta
händer på DVD....

> Både på det svenska och engelska ljudspåret har de dock den
> irriterande egenheten att de hyllningar och korta intervjuer på
> olika språk som visas mellan filmerna har dubbats i form av
> lektordubbning

Det mest irriterande med dessa "intervjuer" är det faktum att de
finns där över huvud taget... :-)

Jag hade absolut föredragit kompletta kortfilmer med sina respektive
för- och sluttexter intakta, istället för den här
"hackematsvarianten".