Re: Fråga ang. Hall of Fame

Erik Nordstrom e at nordstrom.gs
Ons Juni 16 18:44:26 CEST 2004

>From: Olof Siverbo
>
>Utsuddat innehåll i glasögon?! Detta sysslade alltså Egmont med så sent
>som på 90-talet? Det hade jag ingen aning om. Mycket märkligt! Gäller
>det här bara Rosa eller har de retuscherat i andra tecknares glasögon
>också?

Så detta är något som Egmont hållit på med sedan tidigare?
Jag har svårt att tänka mig att det bara är Rosa som råkat ut för det
här. Kruxet är väl bara att en del tecknare väljer att låta glasögonen
vara vita/ej transparenta redan "från början", vilket gör det svårt att
kolla upp om man ändrat i serierna eller inte... Van Horn verkar till
exempel föredra att låta glasögonen vara ogenomskinliga. Eller...? ;-)

Erik Nordström