Ang: Re: Walt Disney Treasures

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Mon Mars 8 09:01:33 CET 2004

Min gissning är att de efter hand kommer att ge ut alla volymerna med tecknade
kortfilmer, men inte i samma ordning som i USA.

Däremot hoppar de nog över temaboxarna såsom Davy Crockett, Behind the Scenes,
On the Front Lines m.fl. Man kan misstänka att dessa inte är lika intressanta
för svensk publik. Vi ankister vill förstås ha alla volymerna, men den stora
massan tycker nog annorlunda. Jag har hört många kommentarer från folk som gärna
skulle köpa alla de tecknade kortfilmerna, men som står helt kallsinniga inför
specialprogram som "Behind the Scenes" och "Disneyland USA".

En annan gissning är att de väntar med de svartvita Mussefilmerna till sist när
alla de andra kortfilmsboxarna är utgivna. Det är nog lite typiskt svenskt att
rata svartvita filmer, oavsett hur bra de är. Men om man släpper dessa sist kan
man kanske fånga upp ett antal samlare som redan har köpt de andra volymerna.