Re: brev hemifrån... igen!

Johan Anglemark johan at anglemark.se
Tors Mars 18 09:51:06 CET 2004

At 09:33 2004-03-18, Erik Bergwall wrote:
>Hej!
>
>Eftersom jag inte prenumererar på KA längre fick jag köpa lösnummer och
>läste därför klart den nya Rosa-serien först i förrgår. Jag måste säga att
>jag inte riktigt vet vad jag ska tycka om den. Det känns som om Rosa börjar
>bli lite *för* överambitiös och pretantiös. Jag har inget emot hans sätt att
>berätta historierna, hans humor och så vidare, men att han ständigt går
>tillbaka till Joakims känslor och liv och att han dessutom denna gång drar
>in Matilda i leken gör inte saken bättre (tycker jag)!

Jag är glad att jag inte är den ende som inte riktigt förstod hyllningarna
här på listan av denna överarbetade, mekaniska serie utan den där fantasins
lätta handlag som jag förknippar med en klassisk ankserie. Väldigt
intrigtung och inget bra flyt.

Visst var den OK, men inte i närheten av en halvbra klassisk Barksserie.

/1266

--
Johan Anglemark     http://www.bahnhof.se/~anglemar/blog
Lingonvägen 10      018 - 12 45 44 hem

DISCLAIMER: Generally speaking, what I write should not be
construed as necessarily accurate or factual. When I have no
idea what we're discussing, I just make something up.