Tillbaka igen

Erik Bergwall revolution at telia.com
Tors Mars 18 16:15:59 CET 2004

PIERRE:

GERMUND:
> hårt arbete. Han har å andra sidan gjort så hiskeligt många serier
> att gör man bara ett omsorgsfullt urval kan det bli en mycket
> imponerande volym.

Rätta mig om jag har fel, men har inte Vicar nuförtiden en stab med tecknare
istället för att teckna själv? Eller tecknar han själv också? Är det kanske
han som gör skisserna och någon annan som tuschar? Får vi svar på frågorna i
NK-artikeln? Många frågor och få svar (än så länge)!

Jag tycker liksom någon annan, vem det nu var, som sade att Vicar var bättre
(bäst?) på åttiotalet. Då var även tecknarstilen annorlunda, kanske pga att
han tecknade *helt* själv? Jag minns speciellt en serie där Kalle är
assistent hos Ankeborgs främsta frisör, vad han nu hette. Frisören (som
naturligtvis är fransman) går iväg en stund och Kalle råkar ta på sig
frisörens peruk varpå en kvinna kommer in i salongen. Hon antar att Kalle är
frisören och ber om en klippning. Kalle finner sig i rollen men såklart
leder det till katastrof.

Erik