Tillbaka igen

Germund Silvegren germund.silvegren at ekol.lu.se
Tors Mars 18 16:21:05 CET 2004

>Rätta mig om jag har fel, men har inte Vicar nuförtiden en stab med tecknare
>istället för att teckna själv? Eller tecknar han själv också? Är det kanske
>han som gör skisserna och någon annan som tuschar? Får vi svar på frågorna i
>NK-artikeln? Många frågor och få svar (än så länge)!

Jag har också hört ryktet att Vicar delvis skulle förlita sig på
assistenter, vilket inte verkar helt otroligt med tanke på takten han
producerar seriesidor. Å andra sidan vet jag inte så jag ska
egentligen inte uttala mig. Mina kunskaper om Vicar är fortfarande
rätt begränsade, förutom att jag ägnat 20 år åt att läsa hans serier,
men det ska bli kul att ta reda på mer. Däremot håller jag definitivt
med om att Vicars serier var mer vältecknade på 80-talet. Det har
gått lite väl mycket slentrian i hans arbeten från senare år.
/Germund