Re: Kalle reser västerut

Anders Berglund anders.b-lund at telia.com
Ons Okt 6 23:25:27 CEST 2004

> Jag skulle gärna
> slänga ur mig meningen"Joakim har två systrar och de heter Matilda
> och Hortensia" för någon obildad person utan att lägga till orden
> "enligt Don Rosa" framför. Lika gärna skulle jag vilja, utan omsvep, kunna
> säga att Ankeborg ligger i USA.
>
>        //Josefine

- Men gör det då! Utan omsvep.

Förutom att ha den friheten - som du ju redan har - antar jag att du också
vill kunna lägga till att det ÄR så, i verkligheten, och att den verklighet
där det är så är den enda verkliga verkligheten.
Där, tror jag i all enkelhet, att problemet uppstår.

Vänligen,
Anders Berglund