Kul om Bernard & Bianca

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Mon Okt 11 09:31:25 CEST 2004

Niklas E:

>Hade en trevlig kväll igår när jag för första gången bevittnade "The
>rescuers", eller Bernard & Bianca. En skoj film med de klassiska
>Disneyingredienserna. Jag undrar dock varifrån skaparna fick idén att ianca
>skulle vara från just Ungern. Några idéer?

Den delen tror jag mig kunna besvara. Det är för att hennes röst, Eva Gabor
(som också gjorde Duchess i Aristocats), kommer från en familj av berömda
ungersk-amerikanska skådespelerskor och underhållare. Man ska kunna höra
hennes brytning ganska tydligt, men om hon avsiktligt brer på extra mycket
just i fallet Bianca vet jag inte.