Kalle reser västerut

Jonas Fröjmark jonas at hejhopp.se
Mon Okt 11 22:13:43 CEST 2004

För mig är det definitivt en krona! Dock handlar det mer om språkbruk än om det
faktiska myntslaget. Jag tror egentligen inte att jag har placerat Ankeborg
geografiskt i den riktiga världen och har därför inte heller funderat över
huruvida man skulle kunna handla för Farbror Joakims pengar i Sverige. Dock har
jag alltid läst om den som just en krona och därför känns det främmande för mig
att kalla den nåt annat!

/Jonas