Donald Duck and Der Fuherers Face

Peter Johansson pjh at du.se
Sat Sep 25 15:09:39 CEST 2004

Hej,
För den som är intresserad av bakgrundsfakta kring denna epok i Disney
Studios historia vill jag fästa uppmärksamheten på nästa nummer av
tidskriften "Retorikmagasinet" (gå till biblioteket eller er
universitets-/högskolas bibliotek) i vilken jag fått igenom en artikel i
ämnet. Artikeln är en komprimerad version av en uppsats (Den gode, den onde
och den fulländade ankan - som många av er på listan redan tagit del av) men
som blivit lite "spetsigare" och mindre akademisk för att passa in.

I övrigt rekommenderar jag boken "Donald Duck Joins Up" av Richard Shale som
på ett illustrativt sätt beskriver det mesta som hände med Disney under
andra världskriget.

Hälsningar,
Peter Johansson

Ankism at stp.ling.uu.se

Slut på Sammandrag av Ankism, Vol 19, Utgåva 10