Re: Ãrsmöte?

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tors Apr 14 10:25:02 CEST 2005

Stefan P:

>Det ser för övrigt lite underligt ut att OFO (utläses "Olof för ordet")
>inte längre är skriven av Olof, men så var det ju även i förra Kuriren.

Hm, så länge jag kan minnas, vilket är rätt så länge i NAFS(k)-sammanhang,
har OFO varit en förkortning för "Ordföranden för ordet". Den rubriken
fanns före förkortningen och på den tiden hade inte heller ordförandena
namn som råkade börja på O. Att det skulle kunna utläsas "Olof för ordet"
har faktiskt aldrig slagit mig förrän nu när du påpekade det.