Disney War

Asa Johansson Asa.Johansson at littvet.uu.se
Ons Mars 9 11:34:02 CET 2005

Efter att ha läst Jonas Leijonhufvuds artikel "Disneykungen utmålas som en
despot" i dagens "Svenska Dagbladet"
(http://www.svd.se/dynamiskt/naringsliv/did_9300382.asp) tvingas jag dra
mig till minnes det gamla, anrika uttrycket: Där NAFS(k)uriren börjar tar
andra efter.

Koll. 2539 Daniel Wennström skrev i NK 35 om "Disneys uppgång och fall" och
förra månaden utkom "Disney War", som också den handlar om Michael Eisners
styre. Boken är skriven av f.d. Wall Street Journal-journalisten James
Stewart och har blivit en bästsäljare i USA.

Finns det någon i denna skara ankister som har lust att skriva en recension
av "Disney War" till NAFS(k)uriren? Hör i så fall av dig till mig.
Redaktionen efterlyser också framför allt korta artiklar till kommande
kurirer, så om du har en idé till en artikel eller kort betraktelse över
något ankistiskt ämne som har fängslat dig så kontakta mig.

/Åsa