Ny CBSV-box

Johan Anglemark johan at anglemark.se
Tors Dec 14 19:42:15 CET 2006

Karl-Erik Lindkvist wrote:

> Bra! Håll oss underrättade om vad som händer. Om det är hela upplagan
> (som allt tyder på) lär förlaget bli tvungna att inrätta någon form av
> frisvarsadress dit man kan returnera sin felaktiga volym XV och få den
> utbytt. Frågan är hur man skall göra med fakturan? Det bär mig emot att
> betala för en icke fullgod leverans. Någon som vet vad lagen säger i
> sådana här fall?

Jag har svårt att tro att en defekt av detta slag räknas som fullgott
skäl att anse att köpeavtalet är brutet.

-1266
--
Johan Anglemark     http://sfweb.dang.se/a/span.html
Lingonvägen 10      018 - 12 45 44 hem

DISCLAIMER: Generally speaking, what I write should not be
construed as necessarily accurate or factual. When I have no
idea what we're discussing, I just make something up.