Disney-film

Per Starbäck starback at stp.lingfil.uu.se
Sat Dec 30 16:22:20 CET 2006

Kjell Croné skrev:

> I Kvacket nr 6/2006, som ramlade ner genom brevinkastet för ett par
> dagar sedan redovisas resultatet av omröstningen om tidernas sämsta
> Disney-film. Det förvånar mig något att Pocahontas blev framröstad
> som den sämsta. Själv anser jag att "Kogänget" är den klart sämsta,
> men de flesta kanske aldrig sett denna film.

Ja, det var ett problem med att många (de flesta?) inte sett alla
filmer som kunde vara aktuella. (Jag har t.ex. inte sett Kogänget
eller flera andra senare filmer.) Dessutom fanns det ingen lista med
alla filmer tillhands, så man kunde lätt glömma bort nån dålig film
när man skulle rösta.

Pocahontas "vann" i en andra avgörande omröstning men då hade nog de
sämsta filmerna redan försvunnit i första omgången för att för få sett
dom. (Jag minns inte vilka det stod mellan i slutomgången, men att
Pocahontas var fel val då också (dvs. inte mitt val!).)

/699 Per