SV: Hur fick Långben sitt svenska namn?

Bror Hellman m8100 at abc.se
Ons Mars 1 21:10:28 CET 2006

Då inställer sig frågor som:

1) Vad hette han i Musse Pigg-tidningen? Jag har inte  den tidningen så jag
kan inte läsa och kolla själv.

2) När kom första numret av Musse Pigg-tidningen (med Jan Rissels namn) i
tidningsdiskarna?

3) Någon som vet lite närmare exakt *när* Jan Rissel-affären inträffade? Jag
skall i så fall försöka leta reda på nyhetsartiklar om den.

4) Är det någon som har lite koll på Musse Pigg, Kalle Anka och Ludde
dagsstrippar och Söndagssidor och hur de publicerades i Sverige och
framförallt när? Inden idog indexerare?

5) Någon i Stockholm som har lite fritid (gärna på vardagar) som har lust
att bli indexpartner?

Mvh:
     Steamboat Willie