Silly Symphonies

Gunnar Björkdal (hem) gunnar at bjorkdal.se
Tors May 4 13:42:33 CEST 2006

Hej,

Rätt ny på den här listan, Men jag kan se att det mesta handlar om tecknat på pränt. För egen del ligger film mig närmast om hjärtat.

Nu har jag sett att Buena Vista tänker släppa en del gamla klassiker. Det är kanon. Via bl a Amazon har jag fått en hel del (= alla) WD Treasures på DVD. Som väl är bekant saknas dock fortfarande en hel del Silly Symphonies. Den utgåva som kommit täcker bara en del. Någon här med inside information, som vet om BV planerar att komplettera?

En del av det ännu äldre kom nyligen på WDT - Rarities. Är det någon som vet hur det ligger till med upphovsrätten för Laugh-o-grams, Alice och Oswald the Rabbit? Det ryktas att BV inte gör gällande/inte kan göra gällande någon upphovsrätt till dessa mer än 80 år gamla filmer.

/