Översättare Kalle Anka & C:o

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tis Apr 24 19:56:11 CEST 2007

Vänner ankister,

jag har lovat att uppdatera er om översättarläget
för Kalle Anka & C:o år 2007, men jag har varit
lite långsam på den punkten (som så många andra).
Jag är fortfarande "ordinarie" översättare, men
Reine Mårtensson översätter några nummer för att
jag ska få mer tid till Carl Barks samlade verk och annat.

Första halvåret översätter Reine följande nummer:

KA 9/07, 13-14/07 (dubbelnr), 17/07, 20-21/07
(dubbelnr) och, enligt planen, 26/07. Den
sistnämnda är inte färdig än och det kan
eventuellt komma att ändras. Därefter ska alla
inblandade fundera igenom situationen på nytt och
komma överens om hur vi ska göra resten av året.

Några av Reines nummer har ju hunnit komma, men
såvitt jag vet har det inte blivit någon
läsarstorm vare sig på redaktionen eller här på
ankismlistan; jag skulle tro att den samlade
mängden reaktioner är cirka 0 stycken. Det är
ungefär vad jag har väntat mig och jag tycker att
det är goda nyheter. Själv är jag mycket nöjd med
det jag har läst av Reines texter, och om någon
läsare alls märker någon skillnad så bör det inte vara till det sämre.

Vi får se hur det blir framöver!