Knattar och färger

Anders Norrman anders.norrman at bredband.net
Fre Dec 28 15:51:12 CET 2007

Då den gängse ordningen är Huey, Dewey and Louie i Usa, resp. Knatte, Fnatte
och Tjatte i Sverige, så borde det helt enkelt bli som du föreslog i exempel
två:

Huey = Knatte
Dewey = Fnatte
Louie = Tjatte

Har aldrig förstått hur man kan kasta om ordningen när man räknar upp dem.
Det vore som att säga 2-1-3 istället för 1-2-3. :D

M.v.h. Anders Norrman, Uppsala