Re: Hjälp med fotoidentifikation Barks 1994 (Erik Hørthe)

Anders Berglund anders.blund at gmail.com
Tis Okt 9 23:11:55 CEST 2007

De två övriga bilderna tycks ju vara från en utställning av tavlor. Jag har
ett svagt - men kanhända falskt - minne av att det anordnades en utställning
av Barksoljemålningar på något ställe i Danmark. Det borde i så fall gå att
läsa om i specialnumret av Carl Barks & C:o om Barks' europaresa, om någon
mer energisk person än letar fram det. Men annars borde också det finnas
bättre registrerat i folkminnet - till exempel hos de danska och skånska
ankisterna.
/Anders