Ang: Block

ebay.megton at telia.com ebay.megton at telia.com
Mon Dec 15 21:50:56 CET 2008

Serierna av Vicar och Van Horn har synopsis respektive manus av Barks.
Serien Block gjorde var närmast en idé från Barks sida mer än ens ett
synopsis. Men jag tror det finns med en sida eller två som går närmare
in på Blocks serie och de kan nog ge förklaringen till varför den
serien inte är med.
Likaså kan man kanske sakna Blums och Jippes "Golden Apples" serie
etc. Men de är alla serier som utgått från Barks idéer och inte från
färdiga manus. Så jag förstår varför de inte är med.
Hur som helst är den sista volymen en riktig höjadare med alla Jippes
sidor. :)

Tycker

/Joakim.