Ang: Re: Ang: Block

ebay.megton at telia.com ebay.megton at telia.com
Tis Dec 16 18:37:54 CET 2008

Diös skrev:
>>>Skulle det fortfarande vara något
gröngölingsmanus som saknas (och jag är inte ens
säker på att det är så, utan att kolla närmare),
antar jag att man lät Jippes nyteckna även det,
så att hela gröngölingssviten skulle bli mer homogen.>>>

Det enda Barks manus jag inte sett i manus/skissform är
livräddningsserien. Resten finns.
Vicar-serierna är de versioner av serierna som är "de riktiga"
eftersom Barks aldrig gjorde några färdiga manus till dem. (Sedan kan
man ju välja att göra en helt ny version av dem strikt efter
originalsynopsisen om man vill det förstås.) Så jag tycker redaktionens
val vad gäller vilka serier som var med och inte var klokt.
Däremot skulle jag gärna se en specialvolym med de serier som gjorts
av Blum, Jippes Block efter Barks idéer/utkast. Finns en del. Där
skulle även de nyupptäckta manusen/idéerna som såldes på nätet tidigare
i år kunna ingå. Så blir alla glada! :)

/Joakim.