Re: Fråga på SeF-lsitan..

Lars Weigl lucidor at gmail.com
Tors Dec 18 04:27:39 CET 2008

2008/12/18 -= Steamboat Willie =- <m8100 at abc.se>:

> 1) Musse Pigg bodde ju i Mouseton (f.d. Mousetown). Vad var den svenska
> motsvarigheten? Har fått flera bud - Museboda, Musköping o Ankeborg?
>
> Hur står det till med detta egentligen?  .. och hur ser det ut i dag?

På en LP-skiva med Spökplumpen har Ankeborg ett grannland som heter
Muspopolitanien, om jag minns rätt. Musse bodde iofs. inte där, jag
tror att han har bott i Ankeborg i alla serier jag har läst.

Känner ni till något om skivan? Det skulle vara kul att få tag på den
igen, mitt exemplar försvann i en flytt för en massa år sen.