Re: Långfilm

Olof Siverbo olof.siverbo at gmail.com
Sön Dec 28 20:27:31 CET 2008

Per S om Kalle A:

> Annars tror jag ett bidragande skäl är rösten. Det kan vara svårt att
> höra vad han säger, vilket gör honom olämplig för många slags
> historier. (Och det var väl därför han manövrerades bort från
> Ducktales.)

Var det därför? Jag har hört att Kalle sparades till en eventuell
TV-serie (eller var det långfilm?) tillsammans med Musse och Långben.

Men det ena skälet utesluter ju inte det andra.

Ett tredje skäl kan ha varit att Kalle kanske inte hade tillfört så
mycket. I Barks Farbror Joakim-äventyr har ju Kalle ofta en ganska
sekundär roll bakom Joakim och knattarna.

/Olof