Sv: Re: Sv: Re: Egmont hotar säga upp prenumeration

Michael Lindholm michael-lindholm at telia.com
Mon Mars 10 11:29:25 CET 2008

Hej!

Jag har förstås undanbett mig de hemska leksakerna och får därmed ingen plast
(som de tog bort ur miljösynpunkt).

Precis, det måste bli billigare för dem att plasta in istället för att få en
massa reklamerade tidningar.

Och de föreslår nu att jag ska ta med leksak igen, fast det är också svårt att
få en hel tidning då. Reklamationerna var då i och för sig färre, men som sagt
plasta in den utan leksak så försvinner det stora problemet.

Fick detta mejl precis med svar:

"Hej!

Jag vill inte att du missförstår oss.
Men mening med mitt mail var att du istället kunde köpa tidningen ute i
butik och där kan du direkt se tidningen som enligt dig själv ser "hel" ut.
På detta sätt underlättar du dels för dig själv genom att slippa maila till
oss om en ny tidning varenda gång, även att sitta och vänta på den nya, och
vi slipper skicka ut tidningen varje vecka, och att det inte blir en
ekonomisk fråga för vår del.

Du har en prenumeration utan leksaker. Vill du inte ta med leksakerna i
tidningarna igen då? då får du tidningarna med plast och då kommer tidningen
komma i plastförpackningen och då får vi hoppas att det inte är något fel på
tidningarna. Det är den enda lösningen jag kan se just för tillfället. Eller
vad tycker du?

Vänliga hälsningar,
Egmont Kärnan AB"

Kalle