Kråkberg i repris!

Stefan Persson spe at inducks.org
Tis Nov 18 17:29:11 CET 2008

Vad trevligt att senaste numret av Kalle Anka & C:o innehåller en gammal
Gottfredsonserie! Jag konstaterar dessutom att namnet Kråkberget har
bevarats i den nya översättningen. Dock konstaterar jag att bifiguren
Skogvaktaren av någon oförklarlig (?) anledning har döpts om till Långben.

Hur kommer det sig att det står att serien inte tidigare har publicerats i
Sverige? Översättaren måste väl ha känt till den tidigare publiceringen?
För det kan väl inte vara en slump att Mt. Fishflake har översatts till
Kråkberget i båda de svenska översättningarna av serien?

Stefan