Re: Don Rosa, julkalender från 2000?

Tommy Svensson 044352242 at telia.com
Fre Apr 3 15:55:26 CEST 2009

Jodå.....lite ordning har man väl på sitt "arkiv".

Påse 2: Till: Farbror Joakim    Från: Farbror Joakim
Påse 4: Spara-allt-box    Uppfinning nr 3702    (och på en annan lapp) Till:
Kalle
Påse 5: Till: Knatte
Påse 6: Till: Fnatte
Påse 7: Till: Tjatte
Påse 10: Till: Farmor
Påse 11: Till: Mårten    Från: Farmor
Påse 13: Debiterat konto hos Guld-Ivar Flinthjärta    (och på en annan lapp)
Till: Flinthjärta    Från: Joakim
Påse 14: Till: Magica    Från: Joakim     (och på tavlan)    Närmare än så
här, kommer du aldrig! God jul till mig!
Påse 16: Till: 176-176   Från 176-671, 176-761, 176-617, 176- (sen förvinner
resten av etiketten)
Påse 17: Gröngölingarnas årliga Julkalas   (och på en annan skylt)  Träffa
jultomten
Påse 18 Till: Fröken Näbblund     Från: Joakim  (och en skylt "Von
Anka-företagen")
Påse 19: Till: José   Får ej öppnas före julafton!
Påse 21: Till: Glittriga Gullan   Från Joakim   God jul 1898!
Påse 23: (en skylt med "Jultomtens Verkstad")

Övriga påsar är utan text om man bortser från "©Disney" som finns inklämt på
alla påsar.

/Tommy

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej, ankister!

Nu behöver jag hjälp av någon idog, ivrig Don
Rosa-samlare. Är det möjligt att det finns någon sådan som läser denna
lista?

Till Kalle Anka & C:o nr 47 och 48 år 2000 följde
det med en "julkalender", som bestod av 24 små
påsar med teckningar av Don Rosa. På några av
bilderna var det små texter, t.ex. på
julklappsetiketter och annat som illustrerades på bilderna.

Är det någon som har tillgång till denna
julkalender och kan berätta exakt vilka svenska
texter som stod på de där teckningarna? Det
skulle uppskattas storligen. Man kan svara privat
till mig om man inte vill gå ut till hela listan.
Och om det gårt att lösa inom ett par dagar, så är det ännu bättre.

Tack på förhand för hjälpen!