Årets julbok...

Stefan Persson spe at inducks.org
Sat Dec 12 19:39:04 CET 2009

On 2009-12-12 19:03, -= Steamboat Willie =- wrote:
> Årets julbok innnehåller inga repriser från 60-talet den här gången. I alla
> fall inga repriser som gått de senaste 30 åren. Nej, nu börjar man med
> söndagssidor från 1942 och 1943 kronologiskt!
>
> Det är ett otroligt jättelyft. Äntligen har man tänkt till lite. Om de
> fortsätter den här satsningen så är det precis det jag frågade efter förra
> året. Jag rekommenderar alla att köpa julboken, för här är väldigt sällsynta
> söndagssidor av mästaren Al Taliaferro från seriens storhetstid. Ett mycket
> bra köp, då materialet är svårt att få tag i och inte har publicerats på
> [...]

Problemet med Kalle Ankas julbok är att den bara innehåller repriser. Ibland
innehåller den repriser från Kalle Ankas julbok från 2000-talet, ibland
innehåller den repriser från 365 dagar med Kalle Anka från 1970-talet och Kalle
Ankas julbok på 1940-talet. Det skulle vara ännu roligare om Semic kunde
publicera serier som inte gått i Kalle Ankas julbok alls. Till exempel har vissa
serier från 1952 publicerats hur många gånger som helst (ta
http://coa.inducks.org/story.php?c=ZD+52-08-31 till exempel), medan andra inte
har publicerats alls (ta http://coa.inducks.org/story.php?c=ZD+52-07-20 till
exempel). Serier från 1994 och senare har överhuvudtaget inte publicerats i
Kalle Ankas julbok.

Stefan