Re: Kajsa rimmar på .....

Lars Weigl lucidor at gmail.com
Sön Juli 26 04:50:57 CEST 2009

Den 26 juli 2009 02.08 skrev Anders Engwall<anders.engwall at comhem.se>:

> "Enligt general Knutte Muskel kan de flesta ankor idag inte ens göra fyrtio
> armhävningar före frukost!"
> Låter som en av Hubbards Knase-serier, men jag har inte hittat den.

Det finns en Barks-serie där Kalle ska boxas mot Gåseborgs
gröngölingsledare, som eventuellt kan heta Knutte Muskel. Knutte
dricker bara näringsriktig jakmjölk medans Kalles favoritdryck är
bubbelbropp som gör honom däst och klen. Precis innan matchen
förväxlas deras drycker, Knutte blir rejält sjuk av läsken och Kalle
blir något stärkt av jakmjölken och vinner matchen.

Någon som känner igen serien och kan verifiera om det är den?