Marvel?

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Tis Sep 1 14:12:02 CEST 2009

Den 1 september 2009 14.06 skrev Christian
Schremser<christian.schremser at bredband.net>:
> Jag har skrivit detta i en amerikansk Marveltråd, men detta måste betyda att
> Guld-Ivar Flinhjärta nu är tredje rikast, efter Joakim von Anka och Tony
> Stark. Fram med garnystanen!

Det ska vara väldigt exakt om man lyckas knipa en plats mellan JvA och GIF!

> Angående Inducks; är det inte bara serier som ingår i något slags
> Disneyuniversum som finns där? Borde inte Marvel såsom varande i ett separat
> universum (och vad viktigare är som separat etikett) exkluderas?

Jag vet inte hur inducksarna tänker, men rent allmänt så brukar vi ju
oftast bortse från många saker
som Disney äger inom ankismen, även om gränserna kanske aldrig varit
riktigt skarpa.
Disneyfilmer är ankism. Touchstone knappast. Miramax inte alls.