NAFS(k) ligger före som vanligt

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Tors Mars 10 18:00:15 CET 2011

När jag läser i Kvacket att Johan ska avgå slår det mig att NAFS(k)
ligger så långt före sin omvärld, i detta fall socialdemokraterna.

Att Göran Persson var deras Olof Siverbo måste stå helt klart för alla
som sett dokumentären "Ordförande Siverbo" som visades på årsmötet
2007. (Annars kan man se den i efterhand på http://nafsk.se/media.html
 .)

Efter honom blev det i båda föreningarna för första gången en kvinna
ordförande i denna manliga miljö.

Socialdemokraterna har den senaste tiden hårt brottats med vem som ska
komma efter det, och till slut kommit fram till att det ska bli en man
med mustasch och försvarsanknytning. Been there, done that! Vi är ju
redan på väg till nästa steg efter det. Så nu är det visst dags för
NAFS(k) att staka ut ny mark igen, så får väl sossarna härma oss efter
några år.