Re: Frågor

Anders Berglund anders.blund at gmail.com
Ons Juni 22 00:01:39 CEST 2016

På Hampus fråga om den första utlandsmedlemmen kan jag bekräfta att Stefans
gissning att det måste ha varit Pål Jensen i Norge. Han fick så vitt jag
minns kollusorsnummer 334, och det var just i samband med att NAFS(k) satte
in en annons i hans (och Gammeldonaldismens Venners - men det var ju han
som var allt-i-allo i den sammanslutningen) tidskrift Donaldisten. Det var
den annonsen som gjorde att jag fick nys om föreningens existens, och
överväga att gå med.

Det blev dock inte av med en gång. Jag hade just flyttat till Stockholm,
och det var först när jag någon gång på senhösten 1977 besökte Bosse
Engwall i Sollentuna och fick se att han hade gått med, som jag också
gjorde slag i saken. Om jag minns rätt hade han fått nummer 336, och när
jag sedan strax före jul fick mitt kuvert med medlemskort, så var det med
koll.-nummer 339.

/Anders