Re: Kalles timlön

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Mon Feb 20 16:32:33 CET 2017

Claes skrev:
> Spontant kommer jag att tänka på KA 6/52 / WDC&S 134 där björnbusarna dyker
> upp ffg. I svenska utgåvan ojar han sig för 75 öre i timmen
> (=lösnummerpriset) medan i originalutgåvan har han 30 cent i timmen (=3x
> lösnummerpriset). Vad det går att dra för slutsatser av det har jag ingen
> aning om...

Det barn i USA som köpte WDC 134 när det kom ut behövde ha pengar även
till OS 353 (Duck Album) och OS 356 ("Donald Duck in Rags to Riches")
som kom ut samma månad (men fick väl hoppas på att få Christmas Parade
3 som kostade hela 25 cent i present). Det barn i Sverige som köpte KA
6/52 däremot behövde väl inte köpa något annat den månaden. Enkel
logik!