Re: Ordningsfrågan med film (9)

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Sat Mars 25 09:04:43 CET 2017

Hampus skrev tidigare:
> [...]

och jag svarade lite undvikande, och pratade på annat ställe om att
nån mer "specialare" var på väg. Detta för att försöka trumma upp
intresse utan att avslöja att vad det handlade om var en specialomgång
om *Anders Berglund* som var tänkt som en överraskning på hans
jubileumsdag som var i faggorna. Det var roligt att se att det blev i
alla fall sju stycken deltagare och att det var Anders själv som vann.
https://nafsk.se/ordning/170305/

Just nu orkar jag inte göra fler frågor på ett bra tag, så serietema
eller Barks-tema får vänta om inte nån annan hjälper till. Det kan
denne i så fall göra genom att skriva en massa fakta med tidsstämplar
i stil med detta och skicka till mig:

1901-03-27 Carl Barks föddes
2000-08-25 Carl Barks gick bort
1994 Carl Barks åkte på en lång turné i Europa
1994-06 Carl Barks var i Sverige

Tidsstämpeln kan alltså vara olika detaljerad. Istället för att bara
tala om att det var i juni 1994 för sista punkten så går det att vara
mer detaljerad och skriva ett intervall om man orkar:

1994-06-18--1994-06-20 Carl Barks var i Sverige

Just mer detaljerat desto fler händelser går det förstås att plocka in
på tidslinjen, eftersom de inte blockerar för lika många andra fakta.

/699 Per Starbäck (som nyligen har sett Olof Siverbo tala stockholmska på tv!)