Kyoto Tachibana Senior High School Band

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Ons Dec 23 12:09:30 CET 2020

När jag bläddrade lite på YouTube hittade jag det här som måste vara
något av det mest imponerande jag sett:

https://youtu.be/ZVJ3Ho83Ksg

Det är obegripligt hur de här unga tjejerna (och några få killar) kan
spela, marschera och hålla reda på sina dansrörelser i perfekt
samstämmighet.

Som om inte det skulle vara imponerande nog är det en av tjejerna som är
född med bara ett ben och bär benprotes. Men det hindrar henne inte från
att göra allt som de andra gör. Titta efter henne längst bak, längst
till höger i ledet.

Så vad har det här med ankism att göra? Jo, musiken de spelar är
mestadels Disney-musik! Dessutom har orkestern faktiskt spelat som
gäster på Disneyland i USA. Här är hela spellistan för den här videon:

0:10  Down By the Riverside
2:22  Happy
4:51  Disneyland Electrical Parade
5:31  When Will My Life Begin (ur Trassel)
6:15  You Can Fly (ur Peter Pan)
6:42  Friend Like Me (ur Aladdin)
7:04  That's How You Know (ur Förtrollad)
7:48  A Whole New World (ur Aladdin)
8:08  Mickey Mouse Club March
8:44  It's A Small World After All
9:00  Once Upon a Dream (ur Törnrosa)
9:37  The Raider's March (Jakten på den försvunna skatten)
9:55  For the First Time in Forever (ur Frost)
10:45  Festa do Interior