Farbror Joakims växelrika liv, ISBN 9789176217009 Fel upphovsman

Karl-Erik Lindkvist caltex at algonet.se
Ons Aug 18 13:11:34 CEST 2021

Av en händelse upptäckte jag att rubricerad publikation hos vissa nätbokhandlare (till exempel SF-bokhandeln, https://www.sfbok.se/produkt/farbror-joakims-vaxelrika-liv-404608) felaktigt har Don Rosa angiven som författare. Då det inte finns en enda serie av honom i boken är det en uppenbar risk att en hel del köpare kommer att bli mycket besvikna om de skaffar den baserat enbart på kataloguppgifterna.

Tråkigt när det är frågan om ett så ambitiöst upplägg, tycker jag.

/Karl-Erik