Nyheter

Kjell Crone kjell.crone at ifsab.se
Fre Aug 17 09:34:20 CEST 2001

Greger:
>Jag tycker inte EQ är en bra kod.
>Egmont Quarterly är väl nån intern benämning på Egmont.

Säkert är det så. Eller internt ankistiskt.
Jag skrev "EQ" och som du vet kan detta även vara litet ironiskt.
Vi pratar ju själva om Weekly (Anders And, KA, ...) och
Monthly, som hetat många olika saker enbart i Sverige:
KA&Co. B-nr, WDS, KAX, MP&Co., sen slutade jag köpa den ...,
så man kan väl litet skämtsamt kalla AET för Quarterly också.

>De har ingen tryckt löpnumrering, men tryckår anges på sidan 3.
>De har inget ISSN-nummer, bara ISBN,
>Det finns ett TIDSAM-löpnummer vid streckkoden
hmmm,
ungefär samma problem som vi hade med
WD Klassiker och Godbitar en gång i tiden.
Kapten Morgan har TIDSAM 0774-02
kan man lista ut något intressant mha denna kod ?
02 kan vara februari. eller nummer.
men vad är 0774 ? titel-id ?
jag köper knappt inga nya tidningar,
så jag vet inget om dessa påfund.
Vilka TIDSAM-koder har de andra AET ?

>Jag föredrar AET för "äntligen tillbaka"-tidningarna,
Helt OK för mig också.
Egentligen har väl förkortningen inte *så* stor betydelse.
Huvudsaken är att det som hör ihop ligger
under samma paraply, eller i samma korg,
eller hur man nu ska uttrycka det.

kjell