Nyheter

Stefan Persson reimersholme at hotmail.com
Mon Aug 20 20:02:31 CEST 2001

----- Original Message -----
From: "Kjell Crone" <kjell.crone at ifsab.se>
To: <inducks-se at stp.ling.uu.se>
Sent: den 20 augusti 2001 11:37
Subject: RE: Nyheter

> Jag skulle inte ha något emot om alla dessa fick koden "JAG" + årtal.
> Ev. "JAG" + årtal + bokstav, om 2 Jag-böcker kommit ut samma år.
> Det är litet irriterande med alla dessa enstaka publikationer.

Instämmer helt. I stället för "JKA ÅÅÅÅ", "JFA ÅÅÅÅ", "JMP ÅÅÅÅ" etc. bör
man ha en och samma förkortning. Ska vi rösta om detta också?

> Visst.
> Ett annat fall är "100-sidorsböckerna", som vi kallade dem "på min tid".
> Dessa har olika namn, "KA:s Karusell", "KA:s Glada Galej", "Kul i Jul",
> "Julkul" m.m.
> och är indexerade under olika koder.
> (I Danmark har man en kod och löpnummer)
> Även dessa skulle jag kunna tänka mig slå ihop på något vis.
> Dessa hör verkligen ihop, trots att de har olika titel och logotyp.
> Det är litet irriterande med alla dessa enstaka publikationer.

"HUNDRA ÅÅÅÅ"?

Även jubileumspocketarna. En del står som KAPS, andra som andra saker.
Eventuellt kanske alla borde placeras under KAPS.

> :-) igen, det är ju, precis som Stefan säger, litet mer som är gemensamt.
> Framför allt TIDSAM-koden.
> Vi är i alla fall överens om att CBJUB 1 och 2 *inte* hör ihop.
> Så frågan är om CBJUB 2 ska vara en AET eller få en helt egen kod ?
> Det är litet irriterande med alla dessa enstaka publikationer.

Enligt vad jag kan se av resultatet från omröstningen, är AET  4 det
populäraste alternativet, så så får det bli.

Stefan