SV: Jag- och 100-sidorsböcker

Nässén Greger grnas at wmdata.com
Ons Aug 22 00:28:11 CEST 2001

> Verkar intressant! Man borde nog försöka ha samma
> förkortningar i bägge
> indexen i framtiden, det skulle nog underlätta det hela för
> användarna.

Jag håller helt med. Det är nog enklare att uppdatera Inducks än NK 5. Vi
kan bara delvis använda sök-och-ersätt i PageMaker, och såna
layoutpåverkande ändringar kräver en extra pillig korrvända eftersom
radbrytningar osv påverkas. Johan blir inte glad!

När det gäller ett tryckt index som NK 5 måste vi tänka på platsbrist,
sidbredd osv. Koder, löpnummer och årtal för korsreferenser måste vara
tillräckligt korta utan att bli för otydliga. I Inducks behöver vi inte ta
hänsyn till sånt förstås, men det vore ju bra om så många som möjligt av de
svenska koderna stämde på båda ställena.

Det gick rätt fort att få ihop webbsidan! Det kanske finns nåt fel här och
där, men den duger nog bra för eventuella synpunkter från er. Det visade sig
att det finns en del skillnader, tyvärr, framför allt för koderna på nyare
alster. Läget beror väl delvis på beslut innan Inducks körde igång, och
dålig löpande avstämning mot er andra. Adressen är
http://www.abc.se/~m9855/tidningskoder.htm.

God natt!
Greger