SV: Tuggummi?

kcr at inducks.org kcr at inducks.org
Ons May 31 11:19:34 CEST 2006

Per Vedin:
> Jag har även Ludde, Pluto och Långben.
> Det verkar mest vara serier av Tello förutom Taliaferro och Gonzales.

Min tanke var alltså att OKK skulle vara för DD Dailies (YD).
Och OKM för MM Dailies (YM), där även Pluto och Långben ingår, gissar jag.
Ludde skulle kunna få OKL.

Men när du skriver att vissa historier är av Tello blir det värre.
Då kommer även D-kodade (gissar jag) historier att ingå.
Men vi får väl ange koden även här, på något vis.

När det gäller Maple Leaf-serierna är det svårare att veta vad som ska göras.
Jag är ganska säker på att de är holländska, det är ju en tuggummifabrik.
Man kanske kan övertala någon av holländarna att göra ett studiebesök på
fabriken!
Jag försökte hitta serierna i Inducks, men lyckades inte hitta någon.
Detta beror på att det rör sig om YD,YM från 60-talet, som oftast saknar
beskrivningar i Inducks.

Kjell