New Inducks data submitted (se/DN2007-01-13) by SteamboatWillie

Per Vedin pervedin at yahoo.com
Mon Feb 5 15:24:41 CET 2007

Hej på er!

Jag måste påpeka att det trots att jag hjälpte Rolf Lindby att identifiera
serien som nu går i DN blev fel vad gäller året. Serien är i från 1955 och
inget annat. (Det står visserligen 1954 som copyright år på de första
stripparna, men publiceringen skedde 1955!) Jag är inte insatt i hur
serierna benämns i inducks men när ni skriver om YM 54-01-03 o s v antar
jag att ni egentligen menar YM 55-01-03.

Hälsningar,

Per