Avvikande svensk indexering av Äntligen tillbaka

Greger, NAFS(k) pengabingen at comhem.se
Sat Feb 12 18:25:17 CET 2011

Hej!

Jag håller med på med inventeringen av NAFS(k):s lånelager och kollar detta
mot Inducks.
Jag hade svårt att hitta jubileumstidningen till Carl Barks 100-årsdag i
Inducks. Jag blev lite förvånad att den är indexerad som nr 4 i serien
Äntligen tillbaka:

http://coa.inducks.org/issue.php?c=se/AET++4

Jag undrar varför? Den ser inte ut som ordinarie nummer i AET och det står
väl inget om att den ingår i den serien. Det är ju inte precis så att vi
äntligen får se serier Barks igen...
Barksalbumet kom visserligen ut under samma period som AET, men det kan väl
inte vara avgörande, inte heller att den har samma TIDSAM-kod som AET 2.

Jämför med Danmark och Norge som har egna koder för minnesutgåvan om Barks.

Även nr 7 i AET passar inte heller in för Sverige. Det är ett specialnummer
om tecknade filmhjältar, och handlar inte om nån speciell tecknare som fått
komma tillbaka. Danmark och Norge har separata koder för den också.

Jag tycker vi ska följa grannländernas indexering för AET och koda om nr 4
och 7.

Mvh Greger

PS. Det finns en del udda saker i lånelagret som inte är indexerade, t.ex.
några Disneyserier från kommunistblocket och gamla sydamerikanska saker. Nån
gång ska väl det bli gjort också, men nu är inventeringen prioriterad. DS.