TV3

Ari Hansson ari.hansson at swipnet.se
Fre Dec 3 23:05:01 CET 1999

Korax wrote:

> Så är det.....men i aftonbladet känner jag inte igen Alice? Har faktiskt
> inte sett filmen, men tjejen på bilden liknar ju i allafall inte hon som är
> med kring stearinljuset då Benjamin Syrsa (Bengt Feldreich) sjunger "ser du
> stjärnan..." på julafton.....eller har jag helt fel?
>
> /Erik
Jag har sett filmen ,visserligen för ca 15 år sedan, men det är inte
Disneys Alice, eller Disneys kanin. Men i recensionen står det att det
är Disneys version, och eftersom TV3 visar en Disneyfilm varje lördag så
är jag böjd att tro att det stämmer. Dessutom så kan det vara så att det
inte är recensenten utan bildarkivet som har valt bilden, och då kan det
ju ibland bli fel.
Ari

--
"Greebo's grin gradually faded, until there was nothing left but the
cat. This was nearly as spooky as the other way round."