Paul Murry ritade Hacke Hackspett

Anders Engwall Anders.Engwall at uab.ericsson.se
Mon Dec 6 08:55:00 CET 1999

Germund Silvegren:

> Jag undrar dock om det
> inte är den där serien i Hacke 5/81 ("Railroads" tror jag den heter i
> original) som plankar Dangerous disguise"... (?)

Nu är jag sannerligen ingen Hacke-expert, men jag vet att
jag en gång i urtiden, dvs i början av 70-talet, läste en
Hacke som plankade "Den modige stinsen"/"Turkey Trot at One
Whistle" och det låter ju som nåt som skulle kunna heta
"Railroads" i orginal. "Den modige stinsen" publicerades
i KA 49/1972, och eftersom jag minns att jag reagerade på
den uppenbara stölden gissar jag att Hackeserien publicerades
kort därefter, säg under 1973.

Nån som vet vad jag pratar om?

/ 2312