SV: Mer Barks?

Per-Erik Malmström pekka.malmstrom at uppsala.mail.telia.com
Ons Nov 10 15:37:30 CET 1999

För någon dag sen när jag passerade en barnfamilj hörde jag: "Titta Mamma!
En gubbe går efter oss!" och idag menar koll. Diös att jag är gammal.
	Suck, jag som alltid såg fram emot att bli myndig.

STEFAN:
> Tidigare i år
> var det en lång period med en 80-talsrepris i varje nummer. Jag undrar
> fortfarande vad det var man ville fira med det, för jag tycker att det är
> den sämsta epoken i Kalle Ankas historia.

Trots att jag växte upp med dessa serier så är jag mer än urless på dem.
Santanach och Vicar; två tecknare som tecknat alldeles för många serier och
vars stilar ALDRIG utvecklas. Manusen var heller inget vidare, men trots
detta repriseras åttiotalsserierna som aldrig förr. Försöker utgivarna
gräva sin egen grav, eller vad är det frågan om?

/2370

PS. Behöver du nya tapeter? En ny Howard Lowery-auktion är på G och enligt
säkra källor finns det tillräckligt med Barks-original för att täcka en hel
vägg. Ev tapetsering ingår naturligtvis i inropspriset.