SV: Den ständige Vicar?

bror.hellman@partena.se bror.hellman at partena.se
Ons Feb 2 16:28:11 CET 2000

> kommer Egmont ha > väldigt svårt att motivera 64 sidor i KA &
> C:o varje
> vecka, och framför allt i längden > upprätthålla tidningens
> der ser ut tills at mangle noe der...
> Qualité kanske?
> Og om det er ordet gir jeg dig helt ret... det kan bli svært for dem!

Egmont har tydligen sagt att de inte vill ha Lo$ och andra historier med
lite längd och lite mer utstuderad handling. Inga fler äventyrsserier från
Don, utan bara slapstick-serier.  Motiveringen var tydligen att Egmonts
läsare absolut inte vill ha sådana historier.

Franska Picsou, Italienarna och Finnarna har däremot sagt till Don Rosa att
de vill ha *fler* sådana historier eftersom de är de absolut populäraste hos
deras läsare.

[Är det sådan skillnad på läsarna i Finland och Sverige/Norge/Danmark???]

...  nå, och Don älskar ju att göra lite längre äventyrshistorier och skulle
bli totalt uttråkad och sluta göra Disney-serier om han bara får göra
slapstick.

Jag antar att det betyder att vi får se mindre och mindre Don Rosa i Kalle
Anka & C:o i Skandinavien -- förutom i Finland då -- som får skatta sig
lyckliga...

Varför kan inte Kalle Anka ges ut på Svenska i Finland?
Jag skulle direkt ta och lägga en prenumeration!

Mvh:

	Steamboat Willie